neděle 28. června 2015

Z nové koláčové formy...

Tu původní mi rozbil Ondrášek, když se náhle naučil otevírat skříňky a já to ještě neměla vychytané. Tuto jsem dostala včera, tak jsme si u snídaně řekli, že si v ní uděláme ke kafíčku první koláč. Takže rychlý osvědčený recept - piškotový koláč s "lup šup" krémem.

Piškotové těsto (pro formu o průměru 29 cm):
3 vejce, 60 g cukru, 1 vanilkový cukr, 70 ml mléka, 70 ml oleje, 120 g hladké mouky, 1 prdopeč

"Lup šup" krém
Crème Olé vanilka (Dr. Oetker - puding, který se nevaří), šlehačka, mandarinky v konzervě

Vejce našlehám, přidám cukr, vanilkový cukr a šlehám do pěny. Pak při stálém pomalém šlehání přidám mléko, olej a mouku smíchanou s prdopečem. Hladké těsto vyliju do vymazané a vysypané koláčové formy, peču v předehřáté troubě na 180°asi 25 minut. Po upečení nechám chvíli ve formě, pak dám koláč vychladnout na mřížku.

Crème Olé, šlehačku a mandarinkový kompot i se šťávou dám do mísy, kterou mohu zavřít víkem a neteče (krém znám z předváděčky Tupperware, má se to připravovat v míse na kynutí těsta, ale tu já nemám a jde to i v jiné :-). Pak se s mísou krouží nahoru a dolů, po pár pohybech se krém rozmíchá a ztuhne. Rozetřu na koláč. Na tento rozměr to krásně vyjde, na klasický plech je krému málo.

Většinou to ještě dozdobím třeba strouhanou čokoládou, ale v červnu by byl hřích zůstat u kompotu nebo čokolády, takže dnes nahoru přišly jahody a rybíz.







V pátek jsme se s Justýnkou byly rozloučit ve školce, kde Justýnka nebyla už přes měsíc. Paní učitelky dostaly kytičku a zápich do květináče. Když jsem kytičky chystala a běhala po zahradě a po domě, co bych k růžičkám mohla přidat zeleného, napadl mě taky list papyrusu. Na fotce to není tak dobře vidět, ale udělal kolem dokola růžičky krásnou zelenou vrtuli, myslím, že to vypadlo dobře.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...