pátek 5. června 2015

Rychlý rebarborový koláč s drobenkou

Potřebovala jsem zpracovat rebarboru, tak jsem rychle mrkla na net a upekla koláč podle tohoto receptu. Na první pohled klasická buchta/koláč s ovocem a drobenkou... Ale těsto bylo tak dobré, že si to tu musím hned zapsat...

Když jsme měly ještě palačinkárnu, zkoušela jsem různé recepty koláčů a jednoznačně nejlépe mi vyšel ten podle našeho rodinného receptu od (pra)tety. Ten pečeme docela často, když v zimě používáme mražené ovoce, tak pod to děláme jěště tvarohový základ. Recepty jsou si v podstatě podobné, tady je navíc ještě jogurt a ve výsledku jsem pracovala s mnohem řidším těstem, ketré bylo po upečení vyšší, krásně vláčné a nadýchané.

Drobenka:
5 lžic hrubé mouky (já použila dětskou krupičku), 3 lžíce másla, 4 lžíce cukru

Rebarbora nebo jiné ovoce dle chuti

Těsto:
2 hrnky polohrubé mouky, mléko dle potřeby, 1/2 hrnku oleje, 1 hrnek cukru (já dala 3/4 a stačí :-), 1 malý kelímek jogurtu, 1 prdopeč, 2 vejce

Nachystala jsem si drobenku. V míse jsem smíchala mouku, prdopeč, a cukr, přidala ostatní ingredince, zamíchala, dolila mléko, aby těsto bylo řidší a vylila na pečícím papírem vyložený plech.

Oloupala jsem rebarboru, nakrájela na kousky 1-2 cm, posypala jsem tím těsto, přidala jsem ještě jahody a navrch drobenku.

Pekla jsem v předehřáté troubě na horký vzduch 20 - 30 minut na 170°. 




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...