sobota 4. dubna 2015

Sobotní oslava

Jak jsem už psala, s oslavami je to v naší početné rodině náročné :-) Dnes jsme u nás tedy oslavili rovnou čtvery narozeniny dohromady...



Nachystáno, čekáme na příchod hostů...


Do přízemí jsme dočasně nanosili různé koberce, aby to Ondráška tolik nestudilo...


Nicméně ani koberec v kuchyni nezabránil rozbití mé oblíbené koláčové formy, když se Ondra znenadání naučil otvírat skříňky...


Ale zpátky k oslavě... Dort jsem nechala upéct od sestry. Kromě toho, že úžasně vypadal, tak úžasně i chutnal - uvnitř byl lehounký citrónový krém a jahody, nahoře čerstvé maliny a borůvky, kolem čokoládová krajka... Pastva pro oko i jazýček...


Já jsem připravila naši oblíbenou pomazánku z pečené papriky (tentokrát jsem upekla pariku červenou a žlutou), hermelínovou pomazánku a kávová zrna.

Na kávová zrna mám formičku od Tescomy, u ní byly dva recepty, tento už jsem dělala i dřív a moc nám chutnal:

Kávová zrna v čokoládě s náplní

Těsto: 250 g sušeného mléka, 250 g strouhaného kokosu, 200 g cukru moučka (při přípravě jsem zjistila, že mám málo - dala jsem o něco víc než 100 g a bohatě to stačilo :), 6 bílků

Všechny ingredience důkladně promíchat.

Kávová náplň: 100 g másla, 20 g cukru moučka, 10 g kakaa, 5 g mleté zrnkové kávy, lžička rumu

Máslo utřít s cukrem, kakaem, kávou a rumem do husté krémové hmoty.

Poleva: 200 g čokolády na vaření, 30 g másla, lžička vody.

Polevu připravit ve vodní lázni.

V mokré dlani připravit oválnou placičku, do středu dát trochu kávové nápně a zavinout. Vtlačit do formičky (pokud máte :) nebo vytvarovat v ruce) a namočit v rozpuštěné čokoládě.


Další "zobací" koutek byl nachystán vedle v pokoji. Je to něco mezi obývákem a hernou :-) Vzhledem k tomu, že televizi ale nemáme, tak je to asi spíš herna s velkou knihovnou...


Jak příjížděli hosté, přibývaly na stolech i dobroty :)


Linecká vajíčka a Míša řezy od babičky...



...plněná sekaná od prababičky...


...řízečky s parmezánem a makronky od jedné švagrové, muffiny a šneci z listového těsta od druhé švagrové... zkrátka hlady jsme rozhodně netrpěli :-)


A ještě recept na Hermelínovou pomazánku:

1 Hermelín a 2 natvrdo uvařená vejce nastrouhat nahrubo, podle chuti přidat majonézu a Lučinu, osolit, opepřit, přidat 1 lžičku plnotučné hořčice, případně pažitku (tu jsem dnes nedávala, ale ozdobila jsem jednohubky vlašskými ořechy).




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...