čtvrtek 13. srpna 2015

Cuketová pomazánka

Když máme posezení nebo oslavu, tak ráda zkouším nové recepty. K osvědčeným slaným listovým šnekům a muffinům od sestry, jednohubkám z mozzarelly, rajčátek a bazalky jsem tentokrát konečně vyzkoušela i cuketovou pomazánku. První rozpaky, kdy cuketa pustila příliš mnoho vody (přestože jsem ji nechávala půl hodiny odkapat a následně vyždímala), vystřídal k mé radosti úspěch, pomazánka chutnala a neočekávaně rychle zmizela :-)

tři malé cuketky, česnek (4 stroužky), dvě sušené drcené chilli papričky, parmezán, zakysaná smetana

Cuketky jsem omyla, nastrouhala nahrubo, prosolila a v cedníku nechala půl hodiny okapat, pak jsem je vyždímala.

Na třech lžících olivového oleje jsem chvilinku orestovala prolisovaný česnek a chilli papričky a přidala cuketu. Chvíli jsem cuketu opékala, pak jsem ji přendala do mísy a přidala nastrouhaný parmezán (v receptu byly dvě lžíce - dala jsem mnohem víc, a určitě dám mnohem víc i příště :-), dochutila solí a pepřem a přidala asi dvě lžíce zakysané smetany.

Vzhledem k vodě, kterou cukety na pánvi pustily, jsem pomazánku nechala v míse a servírovala s bagetkami (část z nich jsem opekla v troubě), každý si pomazánku nabral na talířek a bagetky si mazal přímoúměrně své chuti...

Inspirace: Apetit: Party








7 komentářů:

  1. Cukinku jeme stále a tento recept, nejak podobne, robím ako omáčku na cestoviny.Na oliv. oleji osmažím cesnak, udusím cukinu, buď nastrúhanú alebo na drobno nakrájanú, pučičom sa udusená ešte dá zjemniť....pridám buď mozzarellu, alebo pomazánkové maslo, alebo črevkosyr,alebo iný taveňák... ale kvalitnejšie je niva, alebo nejaký syr, kt. sa po nastrúhaní roztečie...dávam bylinky, korenie hlavne muškátové, my môžeme drvené čierne, biele atď...na dvore mám saturejku, oregano, tymián...atď, ale najlepší je ten mušk.orech a cesnak...decká to zbožňujú na cestoviny ja som len ryža....:-)
    Keď pridáš vajcia, múku, alebo ovsené vločky, balkánsky syr alebo mozzarellu, údeninu...atď...zarobíš cestíčko na placky alebo to vyleješ na plech ako slaný koláč...proste cukina je naj,... s paradajkami, baklažánom aj ako tie rattatuile, či čo , proste lečo na iný spôsob....taká zelina a je fajn !
    Ja to idem teraz urobiť podľa teba :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Ali, za další tipy... Jo, s tím muškátovým oříškem to může být moc dobré, to jsem ještě tak nedělala. U nás v rodině je cuketa taky hrozně oblíbená, jíme jí na tuny, taky dělám na těstoviny, buchtu, prejt, placky, grilujeme ji... Teď ji zrovna peču se spoustou další zeleniny... To sem určitě taky dám :-) Krásný den...

      Vymazat
    2. Já už mám šneky a tú tvoju cukinku :-), nechám ju stuhnúť....k hriankam :-)
      Aj tebe krásny deň !

      Vymazat
  2. Veru, díky za tip. Cuketu také hodně používám. Naposledy jsem dělala cuketové šťouchané brambory (přidaná smetana, česnek a trochu muškátového oříšku), byly super :-) Pomazánka vypadá velmi jedle :-) a i ty ostatní fotky - úplně se mi sbíhají sliny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, to zní taky dobře - a to do těch brambor přidáš taky nastrouhanou a orestovanou cuketu? To musím taky zkusit, díky :-)

      Vymazat
  3. Veru, je možné ji do brambor přidat neorestovanou i orestovanou (to je pak chuťově výraznější). Jen je potřeba ji nevařit s bramborami od samého začátku, ale přidat ji až na několik posledních minut vaření (cca. 5-7 min). Česnek naopak vařím s brambory po celou dobu. Muškátový oříšek přidávám nakonec spolu se s smetanou. Tak ať se povedou a hlavně chutnají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! Hned jak mi doroste cuketa, tak to vyzkouším :-) Krásný víkend... V.

      Vymazat

Děkuji za Vaši návštěvu i za komentář... A přeji krásný den, Veronika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...