čtvrtek 11. června 2015

Sedmikráskový sirup

Děti se ještě pořádně neuzdravily, Justýnka má druhá antibiotika na zánět v oušku, Ondra marodí znovu... Oba kašlou... Naše zahrada je plná sedmikrásek, takže jsem se rozhodla uvařit tento sedmikráskový sirup, který jsem dělala před dvěma lety, a který se nám osvědčil. Když začala Justýnka kašlat, vždy jsem jí ho začala dávat a brzy byl kašel pryč. Tenkrát jsem ho darovala i sestře a chválila ho, že když si ho před spaním nedala, tak neusnula... Loni jsem se k uvaření nějak nedostala, ale teď je ideální doba se na to vrhnout...


1 litr čerstvě natrhaných sedmikrásek, 1 citron, 3/4 kg cukru, 750 ml vody (může se přidat i 1 lžička nastrouhaného zázvoru)

Sedmikrásky a citron nakrájený na plátky jsem zalila horkou vodou a nechala jeden den louhovat, občas jsem směs promíchala. Pak jsem to přecedila přes plátýnko, vymačkala a svařila s cukrem až to trochu zhoustlo. A nalila do lahví. Nic složitého... Když Justy kašlala, dostávala dvě, tři lžičky denně, moc jí to chutnalo :-)


První várku udělám takto, abychom to mohli začít co nejdřív užívat. Ale našla jsem variantu, která se dělá pouze za studena, příprava je delší, ale chci ji také vyzkoušet, mohla by být ještě účinější...



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...