neděle 14. prosince 2014

Drobné předvánoční radosti...




A teď k malému restu v podobě nových receptů:

9. recept: Indická polévka z červené čočky


Inspirace zde.

10. Pečená brambory s mrkví a lučinou

Podle receptu se 4 velké umyté - vidličkou propíchané - olejem potřené brambory pečou asi hodinu do měkka na mřížce. Pak se zakryjí alobalem a nechají se deset minut stát. Já měla zrovna hotové ve slupce vařené brambory, tak jsem je jen potřela olejem a dala opéct. Pak jsem každou bramboru nařízla do kříže a rozmáčkla.

Nastrouhala jsem asi 250 g očištěné mrkve, jarní cibulku (pažitku jsem neměla) a promíchala s 250 g Lučiny. Dochutila jsem to solí a pepřem a podávala na rozmáčklé bramboře.
(Inspirace: Apetit - Sýry)


11. Skořicové hvězdičky

Recept je z blogu Maison de la Suisse. Foto nepřikládám, protože je vzhledově nemám tak krásné, hvězdičky mi z toho těsta nějak nešly vykrajovat, tak mám kolečka... Ale chuťově je to tak strašně dobré, že si dávám za úkol to vychytat, abych příště měla také hvězdičky...

12. Smažené bocconcini

Neboli smažené mozzarellové kuličky. Smažený sýr nemusím, ale tohle jsem chtěla zkusit. Foto opět nebude, protože mi kuličky při smažení vytekly. Když jsem se o tom bavila se sestrou, tak to bylo asi tím, že jsem měla málo oleje a kuličky nebyly ponořené celé. No, ale jelikož smažený sýr nemusím, tak to vychytávat ani nebudu. Ale prozradím, že jediný smažený sýr, který mi chutná je balkán. Když jsme měli jednou s ateliérem výstavu v Německu, byli jsme ubytováni v rodinách a při jednom večerním posezení na zahradě, tam něco takového podávali. Jenom takové menší kousky - proužky, a bylo to výborné, jen tak v menším množství na chuť. Možná to byl sýr kozí (ale nebyl cítit) nebo jiný podobný. Ale já to zkoušela s balkánem a to bylo také dobré a neteklo to.

13. Tatarák z brambor

Recept zde.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...