pátek 3. října 2014

Hitem letošního podzimu...

... se u nás stalo Carpaccio z červené řepy.

Vyšla jsem z receptu z Apetit Edice "Party".
Omytou červenou řepu jsem zabalila do dvou vrstev alobalu a upekla v troubě na 190°C asi hodinu. Řepu jsem oloupala, nakrájela na tenké plátky a rozložila na talíř. Pokapala jsem to zálivkou (balzamikový ocet, olivový olej, citronová šťáva, sůl, pepř).
V této variantě jsem řepu dále posypala balkánským sýrem, rukolou, znovu trochu postříkala zálivkou a posypala strouhaným sýrem Grand Moravia.
Carpaccio jsem podávala s domácím kváskovým chlebem, který peču podle pana Cuketky.


V této variantě jsem balkán nahradila domácím čerstvým sýrem.
Ten jsem pro změnu uvařila podle receptu z Apetit Edice "Sýry".



Výroba četsvého sýru mě nadchla, určitě chci zjišťovat a zkoušet dál.
1 litr čerstvého mléka a půl litru kefíru (nebo podmáslí) (max. 1% tuku) jsem míchala a zahřívala se dvěma lžičkami soli asi 20 minut na středním plameni až se směs začala rozdělovat na bílé chuchvalečky a kapalinu - syrovátku. Pak jsem to přecedila přes plátýnko (v mém případě plínku) v cedníku, nechala odtéct, zatočila a vymačkala. A to je vše :-) Sýr byl výborný. 

Syrovátku jsem dle rady v receptu použila místo vody na zadělání kváskového chleba a trochu jsem vypila. Příště zkusím ještě dle rady natřít místo pleťové masky :-)




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...